Dålig uppdatering-direkt från Bruksvallarna...again!

ja jag vet, dålig med inlägg, men de har varit så mycket just nu, hem från läger, packa om, hockeymatch, packa om. kolla balklänningar, plugga innan lägret och.. ja sen åkte jag igen :)

Egentligen skulle vi åkt till vemdalen det här lägret, men det blev ändrarde planer eftersom vädret inte visar snö i sverige på många platser. Så tillbaka till brottsplatsen igen, trängs med norskar o andra landslag, god mat och efterrätter, fina spår på fjällen :) ne jag ska erkänna att de hade varit roligare att åka nån annan stans, bruks är bra, men man ska inte tjata ut de, utan verkligen längta hit, vara sugen på de liksom :D nästa gång blir iaf inte förrens i April, när skidsverige återförenas en sista gång för att åka längsta tävlingen för vintern, och samtidigt supa skallen av sig senare på kvällen. kanske skidåkare i ett nötskal :D men SÅÅ kul!

men de är ju så sjukt nice o bara åka iväg från allt, slippa skolan och eftersom vi hade studiedag torsdag och fredag blir de inte mycket plugg för min del, vilket är skönt.
alla frågar mig om inte jag måste plugga, o jag svarar ju ärligt; nej jag har faktiskt inte. Sista året på gymnasiet borde de va smockat med läxor o prov, men icke :S men man ska väl inte klaga, hade aldrig kunnat vara iväg,sasta och göra de jag tycker är roligast. SKIDOR :)

Just nu sitter jag o är fruktansvärt trött, ska ut o bara åka lungt nån timme innan de blir gemensam styrka, de brukar alltid va kul :)
Igår hade vi tävling,10 km skate, vilket slutade bättre än de kändes innan. hade bestämt mig att gå ut hårt, eftersom tävlingen förrförra helgen kändes seg i början. så köttade i början, åkte ifatt karin, som startade 30 sek innan mig, höll de tempot in i mål. kändes bra att ha Karin bakom mig, annars brukar de va stressande, man känner sig jagad, men nu visste jag ju att jag hade haft högre fart innan. jag slutatde på en fin 5e plast som jag är nöjd med, men tanke på omstäningheter. banan var kanske inte min favorit heller och uppladdningen inte den bästa, så de finns mer o ge , helt klart :)

De är så mycket jag vill göra, så mycket man vill. Så mycket som andra vill som man inte kan sätta ord på. Jag vill, vill, vill, vill! Jag ska komma dit, jag har de som krävs. Varför skulle inte jag kunna. Inga förväntningar. Ta de i rätt takt. Utvecklas under rätt tidpunkt. Men tänk framåt och positivt. Ta varje med och motgång med eftertanke. Det ska vara kul, det är kul! Det finns inget annat jag vill göra så mycket. Under tiden finns glädje som jag aldrig upplever annars. Det är något speciellt. Känslan, glädjen!

Nu ska jag kila ner till affären o köpa apelsiner och godis, ikväll blir de popqiuz= singstar och frågor i lag :D
CIAO <3


Kommentarer
Postat av: Emelie

grattis ewa! den 5 platsen är du värd! :D



jag lovar dig ewa, du kan komma dit. Du har viljan! Ge inte upp bara, du är värd det bästa <3

2008-11-30 @ 14:10:15
Postat av: amanda jaao :D

HEJJA EWA som börjat blogga på riktigt igen :D

härligt att det går braa med skidorna ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback