11 Mars

Första tävlingsdagen, på programet stod 5 km klassiskt. Som jag skrev i tidigare inlägg var banan något som passade mig. Var ganska nervös och laddad innan, den långa tiden mellan att jag gick upp tills jag startade var bara en jobbig väntan. Jag gick bara runt o försökte ta de lungt, o blev nervös :) ringde till Anders för att lugna mig lite.

Starten gick...skidorna var bra och Ewa gick ut hårt. Låg lika med de mamma tog tider emot. Fick rapporter från skidgymnasierna om att jag låg 4:a i igången på den längsta backen. Tyckte själv inte att backen gic riktigt så som jag velat, men jag hade ändå plockat ca 7 sek, och låg då 2:a. Otroligt kul och peppande att få sånna tider. Fortsatta kämpa på in mot mål och gjorde en hyffsad avslutning. Slutade som 28, vilket innebar ett bra lopp (startade tidigt därav de väldigt bra mellantiderna =) )

Nu sitter jag i soffan i vår lägenhet och är ganska slut. Hade velat haft min älsk här o myst med! <3
Bara att ladda om till morgondagens tävling: skate sprint.
// Ewa


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej min fina kusin,

Vad roligt att du fått en bra placering!

Har ni mycket snö i Boden?

Här hemma har det kommit lite, men tror inte det är tillräckligt för er skidåkare ;-) men för oss amatörer passar det finfint :-D

Lycka till på skate sprinten! Kommer gå kanoners vettu!

Puss & Kram <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback